HTML

Csináld magad játékok

Saját készítésű társas és egyéb játékok

Friss topikok

  • endberg: @extrem2002: én kézzel vágtam ki, szerintem annyira nem volt nehéz, lényeg, hogy elég jó és hoss... (2011.02.11. 12:46) Gezemice, a kártyajáték
  • endberg: Szia! Az oldalra nem szívesen raknék fel olyan játékról letölthető anyagot, ami kereskedelmi forg... (2010.12.21. 14:03) Felfedezős
  • goyamaduer: Nanu. Szuper kis blog, anno én égethető gyurmából gyártottam figurákat. Ez a fassbinder kapocs olc... (2010.11.11. 19:30) játékfigura egyszerűen
  • Valaki Innen: Remek blog, remélem lesz időd, rendszeresen postolni. Sok sikert! (2010.10.29. 11:15) Elindulok
  • endberg: Az ún. szürkekartonra gondolsz? Az nagyon jó, már én is csak arra dolgozom. Legjobb ha ötapadós et... (2010.10.28. 14:56) Pingviadal

Fogd a malacot!

2010.10.25. 15:22 endberg

Visítva iszkoló malacka, egymással farkasszemet néző marcona kondások, izgalom, stratégia, akció... mindez egy játékban!

2007 karácsonyra elhatároztuk, hogy bátyám gyerekeinek saját készítésű társast adunk ajándékba. Miközben a boardgamegeek-et böngészgettem alapanyagért, találtam rá a Neutron című kis játékra, és rögtön tudtam, hogy ebből remek ajándék lesz a páromnak.

A Neutron egy kétszemélyes, gyors, absztrakt játék, melyben egy 5x5-ös táblán kell 2x5 bábúval terelgetni a 11. figurát. Az alaptéma (egy rakoncátlan bábú, amit mindkét játékos megpróbál a saját kezdősorába terelni) rögtön hozta magával a pásztoros, háziállatos párhuzamokat.

A figurákhoz mikróban égethető gyurmát használtam. (ez utólag rossz ötletnek bizonyult, mert nagyon könnyű, szivacsos, törékeny anyaggá szilárdul. Ma már Fimo-ból, vagy hasonló, süthető gyurmából csinálnám). A kész figurákat hobbifestékkel festegettem le.

A látszat ellenére ezek nem mikulások és papok, hanem disznópásztorok! (tényleg van ilyen pásztor viselet, legalábbis a google szerint, csak a színek nem stimmelnek)

A legnagyobb móka a malacka elkészítése volt.

A táblát számítógépen rajzoltam meg, és öntapadós etikettre nyomtattam, amit aztán egy kartonra ragasztottam fel. Az egészet beragasztottam átlátszó fóliával, hogy jobban bírja a strapát.

A dobozzal nem vacakoltam sokat, egy elfekvő papírdobozra ragasztottam egy kinyomtatott előlapot, amit photoshopban dobtam össze, csak hogy elég profinak nézzen ki.

A játéknak olyan sikere lett, hogy elkészítettük a kompakt, hordozható, motorosbarát verziót is. (a bábúk égethető gyurmából és kicsi fagolyókból vannak)

Még további képek itt a picasa-n - Letölthető szabálykönyv

Az eredeti Neutron szabályok a wikipedian

Szólj hozzá!

Címkék: csináld magad malac gyurma társasjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr932397590

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása