HTML

Csináld magad játékok

Saját készítésű társas és egyéb játékok

Friss topikok

  • endberg: @extrem2002: én kézzel vágtam ki, szerintem annyira nem volt nehéz, lényeg, hogy elég jó és hoss... (2011.02.11. 12:46) Gezemice, a kártyajáték
  • endberg: Szia! Az oldalra nem szívesen raknék fel olyan játékról letölthető anyagot, ami kereskedelmi forg... (2010.12.21. 14:03) Felfedezős
  • goyamaduer: Nanu. Szuper kis blog, anno én égethető gyurmából gyártottam figurákat. Ez a fassbinder kapocs olc... (2010.11.11. 19:30) játékfigura egyszerűen
  • Valaki Innen: Remek blog, remélem lesz időd, rendszeresen postolni. Sok sikert! (2010.10.29. 11:15) Elindulok
  • endberg: Az ún. szürkekartonra gondolsz? Az nagyon jó, már én is csak arra dolgozom. Legjobb ha ötapadós et... (2010.10.28. 14:56) Pingviadal

Galibás göncök

2011.11.22. 14:51 endberg

galibasgoncok.jpg

 

 

Hamarosan bál lesz a palotában, de addig még össze kell gyűjteni a ruháravalót, és megvásárolni az áhított göncöket. Egy csúfondáros manó azonban megkeseríti a lányok életét...Társasjáték a kalandok, a kacagás és a shoppingolás világában.

 

 

Nagyobbik lányomnak feltettem a kérdést, milyen társast szeretne szülinapjára, mire azt mondta: Legyenek benne hercegnők, vagy szolgálók, meg bál, meg egy kis izgalom, meg mindenféle csinos ruhák!

Elkezdtem egy mászkálós, ruhavásárlós játékot tervezni. Az már viszonylag hamar körvonalazódott, hogy a játékosok kockadobással haladnak majd egy pályán, és feladatok megoldásával pénzt szereznek, amiből aztán különféle ruhadarabokat vásárolgatnak maguknak. Miközben a Boardgamegeeket nézegettem, találtam egy elképesztően eredeti, és nagyon ötletes játékmechanizmust. A Princess című játékban a játékosok tárgyak segítségével oldanak meg problémákat, de csak nagyon enyhén van kötve a kezük, a megoldások a fantáziájukra alapulnak. Miközben ezt a játékmechanizmust forgattuk be a vásárlós/ruházkodós rendszerünkbe, és teszteltük a játékegyensúlyt, felmerült, hogy egy komisz de nagyon szórakoztató nehezítést belerakjunk a játékba: a rosszhumorú manót, és az ő idétlen fejfedőit/lábbelijeit.

  

 

 

 

 

A játék szerint a játékosok bejárják a játéktáblát, mindíg valamilyen cél felé haladva. Az út során találnak tárgyakat, dolgokat, kapnak és költenek pénzt, valamint belefuthatnak a manóba. Az utak végén valamilyen, egy pakliból húzott véletlenszerű nehézséget kell megoldaniuk a náluk levő tárgyak segítségével. (pl. kinyitják az ajtót a kulccsal, vagy lekenyerezik az őrt egy pénzes erszénnyel, esetleg legyőzik a sárkányt egy buzogánnyal). A megoldások teljesen a játékos fantáziáján múlnak, így előfordulhat, hogy a sárkányt egy kövér libacombbal kenyerezik le, vagy az ajtót egyszerűen betörik a buzogánnyal)

Ha sikerült legyőzni az akadályt, a helyszínnek megfelelő aranyat kapnak jutalmul, amiből vásárolhatnak a starthelyen lábbelit, szoknyát, felsőrészt és frizurát/kalapot.

Amennyiben valaki összefut a manóval, úgy az a meglevő fejfedőjét/lábbelijét kicseréli valami kevésbé ízlésesre (pl. dinnye, madárfészek, bakkancs, korcsolya, stb.), így a játékos újra mehet a boltba (és gyűjtheti hozzá a pénzt)

A rajzolás ezzel az alapfigurával kezdődött.

 

 

 

 

 

 

Erre aggattam rá azután különféle stílusú és fazonú ruhákat, frizurákat.

 

 

 

 

 

A kész rajzok bekerültek a photoshopba, és színeket, mintákat kaptak.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A legjobb móka volt a manó tréfás gönceit megcsinálni.

 

 

 

 

 

 

 

Megrajzoltam a táblát, és kitaláltam hozzá a helyszíneket.

 

 

 

 

 

Egy lista alapján elkészültek a tárgyak. Lehetőség szerint minden tárgynak legalább kétféle használata lehetséges, de persze vannak igazi mindenre jó joker kártyák is, mint a tündér, vagy a varázspálca.

 

 

 

 

A nehézségek készültek el a leggyorsabban, mivel addigra már eléggé kifutottam az időből.

 

 

 

 

Az etikettre nyomtatott képeket a szokásos módon egyoldalasan lamináltam és könyvkötészeti szürkekartonra ragasztottam. Így készültek el a kártyák, valamint a játéktábla.

Az aranyak szerepét a mindenre jó üvegkavicsra osztottam (komolyan mondom, ez a játékkészítő legjobb barátja)

Bábuk FIMO gyurmából készültek, de sajnos nem sikerült jól a sütés, így az első tesztrepülés alatt elvesztették a fejüket.

A rengeteg ollózás, ragasztás, laminálás után szembesültünk azzal, hogy ennyi alkatrészt egy kisebb méretű dobozba belegyömöszölni lehetetlen, így az utolsó pillanatban sikerült egy jókora cipősdobozt kinevezni a játék dobozának.

 

 

 

 

 

 

A játék szabályait azóta többször módosítottuk, de gyakorlatilag bárhogy játszható. A lányok legtöbbször a lépésekről megfeledkezve az öltöztetés öröméért csereberélik egymás között a ruhákat.

Még több kép itt,  a picasán!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://jatekgyar.blog.hu/api/trackback/id/tr43403395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása